Ticketshop
Eenvoudig in je website te integreren
Met het kaartverkoopsysteem van Eventix is het ontzettend makkelijk om online tickets te verkopen voor jouw evenement. Met het intuitieve Dashboard heb je snel je evenement, tickets en ticketshop ingesteld. Met het systeem van Eventix verkoop jij - en kopen jouw bezoekers - zonder obstakels tickets voor jouw evenement.
Je kunt kaarten verkopen voor de verschillende fases van de ticketverkoop, zoals ‘Early Bird’, ‘Regular’ en ‘Late Tickets’. Organisatoren verkopen bijvoorbeeld early bird tickets om hun trouwe bezoekers te belonen en om lang voordat het evenement begint meer omzet te draaien.
Je wilt dat er zoveel mogelijk mensen naar je evenement komen en wat is een betere manier om dat te doen door groepstickets met een (kleine) korting aan te bieden? Zo trek je sneller hele groepen vrienden naar je evenement.
Je kunt ervoor kiezen om speciale kaarten toe te voegen aan je ticketshop waarmee specifieke ticketkopers toegang krijgen tot exclusieve locaties op je evenement, hier kun eventueel een bijpassend prijskaartje aan hangen. Je kunt als organisator ook trouwe bezoekers belonen door ze op de gastenlijst te zetten en ze een gratis ticket te sturen.
Het blijft ook niet bij toegangsbewijzen, in principe kun je alles wat een bezoeker nodig heeft verkopen met een ticket: lockers, consumptiemunten, parkeerkaarten, combitickets: je kunt er met Eventix een ticket voor verkopen. In de meeste gevallen raden we zelfs aan om tickets voor optionele producten in de ticketshop aan te bieden.
Je kunt meer omzet genereren door middel van ‘upselling’. Upselling is het aanbieden van optionele producten voor een evenement in de ticketshop van Eventix.
Eventix raadt aan om optionele producten bij een ticket aan te bieden. Als je bijvoorbeeld consumptiemunten en een locker in de ticketshop aanbiedt, kunnen bezoekers goed voorbereid naar het evenement gaan. Een groot voordeel van bijvoorbeeld het aanbieden van consumptiemunten bij de ticketverkoop is dat minder bezoekers in de rij voor de munten staan.
Meer tijd op het evenement betekent meer tijd om consumpties te kopen en leidt direct tot meer omzet. Bij evenementen die optionele producten aan de ticketshop hebben toegevoegd zien we een vele hogere omzet dan bij edities waarbij dit niet gedaan is.
Maak gratis een account aan bij Eventix. Vul je gegevens in en start direct.
Voordat je tickets kunt aanmaken, moet je een project aanmaken. Bij Eventix noemen we dit evenementen. Stel jouw evenement in. Geef deze een locatie, een capaciteit en een periode.
Nu je event is aangemaakt, kun je tickets toevoegen. Maak de verschillende tickets aan die jij nodigt hebt voor jouw evenement en voeg deze toe aan één of meerdere ticketshops.
Laat jouw bezoekers tickets kopen op een vertrouwenlijke plek. Integreer je ticketshop in jouw eigen website.
Om de inkomsten van jouw kaartverkoop uit te betalen hebben we je bankgegevens nodig, vergeet deze niet in te vullen in jouw account.
Werk je met een team en heeft iedereen zijn eigen taak. Voeg je teamleaden dan toe aan jouw account en geef ze hun eigen rol.
Uiteraard wil je als evenementenorganisator dat de entree zo soepel mogelijk gaat. Bij Eventix gebeurt het scannen van tickets via de Eventix Ticket Scanner app. Met de app kan iedere smartphone een gebruiksvriendelijke en razendsnelle scanner worden. Als een organisator hulp nodig heeft bij het entree management van het evenement kan er via de Eventix App Library een aanvraag voor professionele entree managers worden gedaan.
Kan ik kortingcodes gebruiken voor de tickets van mijn evenement?
Bij het verkopen van tickets kun je gebruik maken van onze actiecodes. Actiecodes zijn ideaal als je trouwe bezoekers wilt belonen, maar kunnen ook handig zijn om inactieve ontvangers van je maillijst te activeren. Daarnaast is een actiecode ideaal advertentiemateriaal.
Via Eventix kun je unieke actiecodes aanmaken en deze via verschillende kanalen verspreiden en de data gebruiken om de conversie op deze kanalen te meten.
Hoe voeg ik optionele producten toe aan een ticket?
Verkoopt een evenementenorganisator verschillende tickets en optionele producten? Dan kunnen de verschillende aankopen van de bezoeker(s) samengevoegd worden tot één scanbare QR-code. Zo blijft je ticketverkoop voor bezoekers overzichtelijk en zorg je voor een soepele Entree Management tijdens je evenement.
Welke betaalmogelijkheden hebben de bezoekers in de ticketshop?
Bezoekers kunnen betalen met iDeal, Creditcard, Bancontact, Sofort en PayPal. Onze filosofie is dat iedere bezoeker waar dan ook ter wereld, 24 uur per dag tickets moet kunnen kopen. Om dit te realiseren bieden we in de ticketshop verschillende betaalmethodes aan zodat elke bezoeker altijd kan betalen.
Kan ik mijn tickets en ticketshop een eigen stijl geven?
Bij Eventix vinden we dat je zelf bepaalt hoe de styling van je ticket(s) en ticketshop eruit komt te zien. Gebruik de kleuren van jouw huisstijl als kleur(en) voor de ticketshop en zet je designers aan het werk voor een eigen ticketafbeelding.
Hoe ga ik om met ticket(s) die worden doorverkocht?
Het meest gebruikte platform is TicketSwap, een tool die speciaal gebouwd is om veilig en betrouwbaar tickets voor evenementen te kunnen doorverkopen. Eventix heeft een samenwerking met TicketSwap en ondersteunt de SecureSwap. De SecureSwap zorgt ervoor dat de QR-code van het doorverkochte ticket ongeldig wordt en er een nieuwe QR-code op het ticket wordt geplaatst.
Ontdek alle mogelijkheden en start vandaag nog met het verkopen van tickets!
Maak jouw ticketshop