Ticketshop
Eenvoudig in je website te integreren
Eenvoudig in je website te integreren
Maak keuzes op basis van jouw data
Mobile-first en gebruiksvriendelijk
Full-service wachtrijmanagement
Wij maken jouw ticketverkoop zo makkelijk mogelijk
Naadloze verbinding met je favoriete tools
We helpen je administratieve hoofdpijn te voorkomen
Gemakkelijk en veilig voor je ticketkopers
Eenvoudig in je website te integreren
Maak keuzes op basis van jouw data
Mobile-first en gebruiksvriendelijk
Full-service wachtrijmanagement
Wij maken jouw ticketverkoop zo makkelijk mogelijk
Naadloze verbinding met je favoriete tools
We helpen je administratieve hoofdpijn te voorkomen
Gemakkelijk en veilig voor je ticketkopers
Automatiseer je marketing met onze templates in Zapier
Andy 10 September, 2020 - 4 minuten leestijd
Zapier is een dienst die zorgt dat processen tussen applicaties geautomatiseerd worden. Dit gebeurt aan de hand van zogenaamde triggers. Bijvoorbeeld als je in twee applicaties iets wilt wijzigen hoef je dit niet meer met de hand te doen, Zapier automatiseert dit. We hebben al een aantal jaren een koppeling met Zapier, maar sinds kort zijn we in staat om een aantal standaard templates te leveren waarmee je eenvoudig processen automatiseert.
Op dit moment hebben we drie templates die je kunt gebruiken om processen te automatiseren. In deze blog lees je wat onze templates doen en hoe jij er voordeel uit haalt. Deze drie templates zijn nog maar het begin, we willen in de toekomst meer templates aan Zapier toevoegen!
Zapier zorgt ervoor dat tijdrovende processen worden geautomatiseerd. Je selecteert een trigger, waardoor er actie wordt ondernomen door hetzelfde of een ander programma. Dit wordt een 'zap' genoemd.
Alle informatie die bezoekers invoeren wanneer ze tickets kopen kan worden verzonden naar de verschillende platformen die je gebruikt, zoals een spreadsheet in Google Drive, een klantenbestand in HubSpot of een maillijst in MailChimp.
Automatisering bespaart je ongelofelijk veel tijd, omdat je direct alle gegevens kunt gebruiken die op verschillende platformen zijn verzameld. Het belangrijkste is dat je geen ervaring met programmeren nodig hebt om te begrijpen hoe Zapier werkt; het programma is eenvoudig en heeft een gebruiksvriendelijke omgeving.
Eventix heeft op dit moment twee triggers waarmee je een automatisering start:
Onze templates zijn gebouwd op de trigger ‘New Order’, maar je kunt eenvoudig je eigen aangepaste zap maken met behulp van 'Ticket/Order Cancel' zodat je op de hoogte blijft van annuleringen.
Je vindt onze templates als je Zapier opent en vervolgens inlogt met je account. Als je nog geen account hebt kun je je gratis aanmelden. Vervolgens typ je ‘Eventix’ in de zoekbalk.
Klik vervolgens op de knop “Connect” om een verbinding te maken met Eventix.
Direct Mailing is nog steeds relevant en effectief. Er zijn een aantal manieren om maillijsten in MailChimp aan te maken. De meest voorkomende is om je klantenbestand als Excel - of CSV-bestand te downloaden en deze naar MailChimp te uploaden.
Ons template biedt een alternatief en geeft je de mogelijkheid om automatisch informatie over je bezoekers toe te voegen aan je maillijst - inclusief de naam van het evenement en een tag voor de bezoeker. Dit zorgt ervoor dat je maillijst altijd gesorteerd en up-to-date is.
In ons Help Centre hebben we een handleiding die uitlegt hoe je gemakkelijk een geavanceerdere versie van deze 'zap' maakt. Ontdek hoe je Zapier gebruikt om automatisch je publiek te filteren met tags.
Dit is de 'zap' die informatie over een nieuwe bestelling direct verwerkt in een andere applicatie. In dit geval is het andere programma Google Sheets. Met deze zap is het mogelijk om direct in Google Drive een klantenbestand te maken. Elke nieuwe bestelling wordt dan direct aan de spreadsheet toegevoegd, waardoor het eenvoudig is om je bezoekersdata te beheren.
We weten dat sommige organisatoren het leuk vinden om hun ticketverkoop live bij te houden. Daarom hebben we live-notificaties toegevoegd aan het Dashboard. Wanneer je deze functie aanzet hoor je elke keer dat een ticket wordt verkocht een "ka-ching". Je kunt deze functie in- en uitschakelen in het dropdown-menu in de rechterbovenhoek van jouw Dashboard.
Gebruik je Slack met je team? Dan kun je Zapier gebruiken om bij elk verkocht ticket een melding naar een kanaal te sturen. Organiseer je een heel groot evenement? Houdt er dan rekening mee dat het kanaal waarschijnlijk overstroomt met meldingen tijdens piekverkopen. Het kan daarom beter zijn om een apart kanaal voor deze meldingen te maken.
Deze templates zijn pas het begin van de verschillende processen die je met Zapier kunt automatiseren. Ben je benieuwd naar wat Zapier nog meer te bieden heeft? Je kunt in ons Help Centre meer lezen over hoe je nieuwe leads toevoegt aan HubSpot en hoe je een eigen zap instelt.
Heb je nog vragen of feedback over het gebruik van Zapier? Laat het ons weten door een mail naar info@eventix.io te sturen.
Ontdek alle mogelijkheden en start vandaag nog met het verkopen van tickets!
Maak jouw ticketshop