We werken al sinds 2017 samen met Verknipt, dus we kennen de doelgroep goed, we weten wat werkt en wat niet en - niet onbelangrijk - we hebben inmiddels al een schat aan data verzameld. Dankzij deze solide basis van gegevens en inzichten van de advertentieplatforms en Eventix insights konden we meteen aan de slag met een goed doordachte campagnestructuur. Op basis van onze best practices en de doelgroep gebruikten we de kanalen Instagram, Facebook, TikTok en het Google Ads netwerk.
In de bewustwordingsfase richten we ons met Verknipt vooral op de bredere doelgroepen, zoals interesse techno en lookalike audiences van Verknipt data. Ons doel is om de doelgroep zo efficiënt mogelijk te bereiken en ze vooral de sfeer van het evenement te laten proeven via videocontent. Zodra mensen interactie met ons hebben, de video bekijken of doorklikken, doen we een follow-up voor deze mensen met nieuwe creatives en proberen we ze verder te overtuigen om een kaartje te kopen. We tonen hier bijvoorbeeld content over de line-up, de artiesten, enz. Hier optimaliseren we vooral op verkennende acties: doorklikken naar de evenementpagina, sociale interactie aangaan. Voor de bovenste twee lagen van de funnel richten we ons vooral op de kanalen Instagram, TikTok en Facebook.
In de laatste fase van de funnel - de conversiefase - richten we ons op de meest 'opgewarmde' doelgroepen. Deze doelgroepen hebben meerdere keren hun interesse in het evenement getoond en hebben meerdere keren interactie gehad met onze campagne, of dit zijn doelgroepen die in het verleden al interesse hebben gehad (de ticketshop zijn binnengegaan, maar nog niet geconverteerd, naar de eerdere evenementen zijn geweest). In de conversiefase richten we ons vooral op de kanalen Instagram en Facebook. Het Google search netwerk is ook belangrijk voor ons in deze fase, omdat hier de mensen te vinden zijn die actief op zoek zijn naar Verknipt.
Onze resultaten
Tracking
Bij online marketing zijn gegevens en metingen niet helemaal onbelangrijk. Je wilt de campagnes van A tot Z kunnen meten en weten hoe efficiënt je campagnes en kanalen zijn in de ticketverkoop voor je evenementen. Er zijn verschillende opties voor hoe je dit met je ticketingpartij kunt regelen, bijvoorbeeld via de Google Tag Manager. Door bepaalde triggers te koppelen aan stukjes code van de marketingplatforms kun je ervoor zorgen dat je precies kunt zien wat bijvoorbeeld een Meta of Google oplevert.
Ben je bekend met Eventix? Zo niet, dan ga je hun marketingintegraties en gegevenskoppelingen zeker waarderen. Deze functies vereenvoudigen de implementatie en geven waardevolle inzichten in welke strategieën effectief zijn. Bij online marketing zijn doorlopende analyse, optimalisatie en A/B-testen van cruciaal belang om de campagneprestaties te maximaliseren.
Dus... zorg dat je je doelgroep goed kent, weet waar ze dagelijks doorheen scrollen op hun telefoon, wat ze leuk vinden en zorg er op basis van die inzichten voor dat je de ideale marketingmix ontwikkelt. Het is belangrijk dat je altijd alles goed meet, zodat je weet wat je kanalen opleveren en op basis daarvan je budgetten beter kunt verdelen en toetsen. Er is geen standaard succesformule, je moet je evenement altijd afstemmen op je doelgroep. Advies of hulp nodig? Bij Boest staan we altijd klaar om je te helpen je evenement tot een succes te maken.
Gerelateerde hulpbronnen