Eventix - Administratie

Payouts en inkoop/verkoop facturen voor organisatoren


Bij het verkopen van tickets ontkom je er niet aan: het papierwerk. We doen vanuit ons best om je hierin zoveel mogelijk te ontlasten. Dat betekent dat we de documenten genereren die je als verkopende partij moet hebben om volgens de regels van de Belastingdienst een administratie van je verkoop bij te houden.

In het Dashboard zie je onder financieel de tab "uitbetalingen". Vanuit het overzicht van uitbetalingen kun je doorklikken naar en "kosten en baten". Klik hiervoor vanuit het uitbetaaloverzicht op de groene knop rechtsboven in beeld.

Uitbetalingen

Hier zie de documenten die horen bij de uitbetalingen van de gelden uit je kaartverkoop. Afhankelijk van je uitbetaalfrequentie (dagelijks, wekelijks, maandelijks) worden hier de specificaties van de uitbetaling gezet en wordt er geld op je rekening uitbetaald. De uitbetaalfrequentie en het rekeningnummer kun je instellen onder bedrijfsinstellingen. Uitbetalingen zijn voorzien van een kenmerk in de omschrijving, zo kun je gemakkelijk het bijbehorende document terugvinden. 

Kosten en Baten

De uitbetalingen volgen als resultaat uit de Kosten en Baten. Hier zit je een overzicht van je verkoop (in de vorm van facturen of consolidaties) en je inkoop. De bedragen van je verkoop minus de bedragen van je inkoop is het bedrag van de uitbetaling. De kosten en baten worden één keer per maand afgerond. Dit gebeurt op de eerste zondagnacht van de maand om 00:00.

Afhankelijk van waarvoor je het nodig hebt kun je de informatie op deze pagina's als PDF of Excel bestand exporteren.


Mocht je vragen hebben, kijk dan eerst even naar het stukje "Veelgestelde Vragen" onderaan deze pagina. Staat je vraag er niet bij, neem dan even contact met ons op en we helpen je graag.

Veel gestelde vragen

Q: Wat is een consolidatie?

A: Eventix genereert bonnetjes voor bezoekers die een ticket kopen. Die bonnetjes moeten door organisator in de administratie worden geboekt. Echter kunnen er, afhankelijk van hoeveel tickets er worden verkocht, vele bonnetjes op een dag worden aangemaakt. Omdat je die niet allemaal los wil boeken verzamelen we die bonnetjes/facturen voor je op een consolidatie, waarmee je alles van een bepaalde periode in een keer in je administratie kan boeken.

 

Q: Het verschil tussen mijn in- en verkoopfacturen is niet gelijk aan het bedrag van mijn uitbetaling.

A: Omdat de periodes van de in- en verkoopfacturen en de periodes van de payouts verschillend zijn is het uitbetaalbedrag niet persee gelijk aan een enkele verkoop factuur minus een enkele inkoop factuur. Dit komt omdat Eventix maandelijks een factuur opmaakt, en een organisator soms wekelijks uitbetaald wilt krijgen.

Q: Hoe kan ik controleren of mijn Verkoop minus Inkoop wel gelijk is aan wat ik uitbetaald krijg?

A: Als je wilt controleren of dat je administratie wel klopt kun je in weergave een overzicht selecteren van voordat je bij Eventix begonnen bent tot nu. Je ziet dan dus een volledige lijst van alle in- en verkoop facturen. Het totaal daarvan staat onderaan de tabel weergegeven. Het totaal is gelijk aan het totaal van de payouts over dezelfde periode.