Hoe maak ik gebruik van directe verkoop op TicketSwap?

Bied je tickets direct aan op TicketSwap als organisatie 


TicketSwap is de ‘Marktplaats voor tickets’ en biedt een platform voor bezoekers die hun ticket(s) willen verkopen aan bezoekers die een ticket zoeken. De missie van TicketSwap is om dit op een veilige en eerlijke manier te doen. 

Eventix is één van de weinige ticketers die Secure Swap ondersteunt. Dit betekent dat wanneer een bezoeker een via Eventix gekocht ticket op TicketSwap aanbiedt, de koper een uniek ticket ontvangt.

Als TicketSwap-gebruiker weet je dat je altijd een eerlijke prijs betaalt voor de tickets. Ze beschermen kopers tegen woekerprijzen doordat zij een maximale verkoopprijs van 20% boven de originele ticketprijs hanteren.

Primary Sales geeft jou als organisator de mogelijkheid om de tickets uit Eventix direct op het TicketSwap platform aan te bieden. Jouw tickets komen dan boven alle andere aanbieders van diezelfde tickets. 

Hoe verkoop ik tickets direct via TicketSwap?

1. Ga naar de Eventix App Library en scroll naar beneden om 'TicketSwap Primary Sales' te vinden. Klik op 'Go'.


2. Log in op je account door op 'Sign in with eventix' te klikken en je gegevens in te voeren.

3. Kies vervolgens de company die je voor de App wilt autoriseren door erop te klikken.

4. Op de volgende pagina kun je het evenement kiezen waarvoor je een TicketSwap Primary Sales shop wilt aanmaken. Klik op de blauwe knop 'Add TicketSwap Primary Sales’.

5. Kies vervolgens de tickets die je in TicketSwap beschikbaar wilt hebben.

6. De laatste stap is om de link voor je TicketSwap ticketshop te kopiëren en die naar TicketSwap te e-mailen. Je kunt deze e-mail sturen naar: eventix@ticketswap.nl.

Dit e-mailadres is uitsluitend bestemd voor organisatoren van evenementen. Ben je een ticketkoper en wil je hulp van TicketSwap? Klik dan hier.


That’s it! TicketSwap zorgt er verder voor dat de tickets worden aangeboden op de evenementenpagina op TicketSwap. Je krijgt vanzelf bericht van TicketSwap met een bevestiging wanneer het gelukt is. 


Belangrijk:

Deze feature brengt geen extra kosten met zich mee en we raden dan ook aan om hier gebruik van te maken. Doordat we deze functie pas net hebben uitgerold, is het momenteel niet mogelijk om tracking te installeren op de ticketshop waarin de tickets worden verkocht. Alle verkoop is uiteraard terug te vinden in de export die je kunt maken in het Eventix Dashboard.


Bedankt voor het lezen! Mocht je feedback of vragen hebben over onze uitleg kan dat via onze chat of via info@eventix.be.