Hoe kan ik een ticketkoper terugbetalen?
Lees hoe je een ticketkoper per order, per ticket of per product terugbetaalt.
In deze gids laten we je zien hoe je de volledige order van je bezoeker of individuele tickets binnen die order kunt terugbetalen. Als je wilt lezen hoe je de tickets van je bezoekers ongeldig kunt maken, bekijk dan deze handleiding.
Hoe kan ik een ticketkoper terugbetalen?
1. Ga naar je Dashboard. Zorg ervoor dat je in de Company Switcher het bedrijf hebt geselecteerd dat overeenkomt met de order die je zoekt.
2. Bovenaan je scherm zie je een veld genaamd ‘Search in orders’. Door de naam van de ticketkoper, het e-mailadres, het ordernummer, een ticketnummer in de order of de order-ID in te voeren, kun je hun order vinden.
3. Klik op de grijze knop 'Bewerken' aan de rechterkant.
4. Je ziet nu een compleet overzicht van de order. Om (een deel van) de order terug te betalen, klik je rechts op ‘Order ongeldig maken'.
5. Op dit scherm kun je de gehele order, losse tickets of losse producten die aan tickets zijn gekoppeld selecteren. Selecteer de producten en tickets die je wilt terugbetalen.
6. Selecteer onder het kopje ‘Refund’ de optie ‘Refund de geselecteerde tickets’ uit het dropdown menu en kies of je de servicekosten wel of niet wilt terugbetalen. Houd er rekening mee dat je bij het verplaatsen of annuleren van je evenement wettelijk verplicht bent om de servicekosten te retourneren.
7. Als je een aangepast bedrag wilt terugbetalen, klik je op de schakelaar 'Ik wil het restitutiebedrag wijzigen' en voer je het bedrag in. Zorg ervoor dat je het juiste btw-percentage invoert. Houd er rekening mee dat je nooit meer kunt teruggeven dan het bedrag dat de bezoeker daadwerkelijk heeft betaald.
8. Voer de reden voor de terugbetaling in. Dit zal in de toekomst de transactie voor zowel de bezoeker als jezelf helpen verduidelijken.
9. Vink het vakje onderaan aan om aan te geven dat je begrijpt dat dit proces niet ongedaan kan worden gemaakt.
10. Als je dat eenmaal hebt gedaan, hoef je alleen nog maar op 'Opslaan' te klikken.
De terugbetaling uitvoeren
Vanavond zullen we deze terugbetaling uitvoeren als er genoeg geld is binnen het bedrijf.
Als er niet genoeg geld binnen het bedrijf is, kan je een storting doen in het Dashboard door naar Financieel te gaan, Uitbetalingen te selecteren en op de gele knop te klikken. Als je momenteel tickets in de verkoop hebt voor een evenement binnen het bedrijf, kun je ook wachten tot er nieuwe tickets zijn verkocht. We kunnen dit geld gebruiken om de terugbetalingen uit te voeren.
Zodra er voldoende geld binnen het bedrijf is, wordt de terugbetaling direct uitgevoerd en ontvangt de bezoeker het teruggestorte bedrag binnen 3-5 werkdagen op zijn bankrekening.