Hoe koppel ik server-side tracking voor de Facebook Conversion API?

Bij Koppelingen op je dashboard kun je nu rechtstreeks een koppeling maken met de Facebook Conversie API en Google Ads. Bovendien biedt dit de mogelijkheid om server-side tracking te implementeren. Zo kun je de nauwkeurigheid van de gegevens van je advertentie en analytics accounts verbeteren. 

Hoe koppel je server-side tracking met de Facebook Conversion API?

1. Ga in het Eventix dashboard naar Koppelingen.

2. In Koppelingen kun je op maat gemaakte koppelingen maken met Eventix en andere tools. Om de vooraf geconfigureerde trackinginstellingen aan de serverzijde te gebruiken, klik je op Oplossingen.

3. Hier kun je de tool selecteren om de trackinggegevens aan de serverzijde naartoe te sturen. In dit voorbeeld selecteren we de Facebook Conversions API. Klik op Installeren.

4. Klik op Doorgaan.

5. Vervolgens, klik op Toegang verlenen.

6. Geef je koppeling een naam. Je kunt de vooraf geconfigureerde naam gewoon laten staan als je wilt en meteen verder klikken op Doorgaan.

7. Klik op Toegang verlenen en log in met je Facebook gegevens.

8. Selecteer je Eventix account, Facebook Conversions API, Business Manager en Pixel. Klik vervolgens op Doorgaan.

9. Het maken van de koppeling is gelukt!

10. De laatste stap is het inschakelen van je koppeling met het schuifje aan de rechterkant. Klik erop zodat hij groen wordt.

Mocht je vragen hebben, neem dan gerust contact op via info@eventix.io


Hoe stel ik de geïntegreerde integratie in om Facebook-conversies van mijn website naar mijn Eventix shop te volgen?

Om deze integratie goed te laten werken, is het essentieel dat de fbclid-parameter (Facebook Click Identifier) is opgenomen op de pagina die het verkeer naar je Eventix shop leidt. Als een Facebook advertentiecampagne gebruikers bijvoorbeeld naar de startpagina van je website stuurt, zorg er dan voor dat de parameter ?fbclid= ook wordt doorgegeven aan de /shop pagina. Zo kun je conversies nauwkeurig bijhouden via onze server-side implementatie.

Waarom krijg ik geen conversies?

Een veel voorkomende reden voor gemiste conversies is het ontbreken van de Facebook Click Identifier (fbclid) wanneer de aankoop wordt gedaan. Om dit probleem op te lossen, ga je naar Mijn installaties onder Oplossingen in het gedeelte Koppelingen van Eventix. Zoek je Google Ads installatie en review het installatielogboek door op het logboekicoontje te klikken. Dit logboek geeft inzicht in problemen die het volgen van conversies kunnen verhinderen